World Bicycle Day Everesting 10000m Challenge στην Αθήνα

World Bicycle Day Everesting 10000m Challenge στην Αθήνα

Μάιος 29, 2020 - 16:37
Date: 
03/06/2020

Η επιδημία του Covid-19, εκτός από μάστιγα, ήταν για όλο τον πλανήτη και μια εμπειρία ενός νέου τρόπου ζωής που έστω και για λίγο, έστω και αναγκαστικά, μας έκανε να ζήσουμε διαφορετικά απ΄ότι είχαμε συνηθίσει, τουλάχιστον τις τελευταίες δεκαετίες.

Μια, ίσως η μόνη, "θετική συνέπεια", αυτής της πανδημίας , ήταν η εικόνα των μεγαλουπόλεων αναφορικά με την ρύπανση, την έλλειψη κυκλοφοριακής συμφόρησης και του stress που δημιουργεί η ζωή στις μεγαλουπόλεις όπως και στην Αθήνα.

Η εικόνα των άδειων δρόμων και η "στροφή" του απλού πολίτη στην οικολογική μετακίνηση, καθώς και η εισαγωγή στο ημερήσιο πρόγραμμα του, χρόνου για άσκηση, περπάτημα ή μια απλή βόλτα, είναι μια εικόνα βγαλμένη από τα όνειρα κάθε ανθρώπου με οικολογική συνείδηση.

Το ποδήλατο, ήταν βασικός πρωταγωνιστής σε αυτή την αλλαγή. Το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης και άσκησης, λόγω των χαρακτηριστικών του ( μπορεί να χρησιμοποιήθει τόσο για να πάει κάποιος στη δουλειά του όσο και για να κάνει μια βόλτα ή να αθληθεί) έδειξε στη διάρκεια αυτού του lockdown ότι μπορεί να αποτελέσει τη λύση για μια σειρά από προβλήματα του σύγχρονου ανθρώπου και της σύγχρονης μεγαλούπολης.

Εκτός από τους πολίτες, είναι αναγκαίο να δει και η πολιτεία, ότι η επένδυση στην εναλλακτική μετακίνηση είναι η λύση και όχι πολυτέλεια. Η κατασκευή δικτύου ποδηλατόδρομων, που εξαγγέλεται κάθε τόσο από την εκάστοτε κυβέρνηση είναι η ανάγκη, όχι ευχή.

Το ποδήλατο για μια πόλη σαν την Αθήνα είναι η ιδανική λύση! Για πολλά! Ίσως για όλα όσα αφορούν το περιβάλλον και τον πιο ανθρώπινο τρόπο ζωής.

Αντίθετα με το ότι πιστεύει πολύ κόσμος, η Αθήνα είναι μια τέλεια πόλη για να ποδηλατεί κανείς. Δεν έχει πολλές ανηφόρες και τα γύρω βουνά είναι πολύ κοντά για να πάρει κάποιος το ποδήλατό του και να ποδηλατήσει στη φύση. Η ακτογραμμή είναι δίπλα στην πόλη μας και ιδανική για μια βόλτα με το ποδήλατο. Επίσης, ο καιρός και το κλίμα της Αθήνας, την κάνουν ιδανική επιλογή για τη χρήση του ποδηλάτου.

Η Αθήνα είναι, με τις κατάλληλες υποδομές, μια ιδανική ποδηλατική πόλη!

Για να βάλω και εγώ το λιθαράκι μου στην ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης και της πολιτείας να αποδεχθεί αυτό το challenge και να αλλάξει από αύριο κιόλας, τον τρόπο που βλέπει την χρήση του ποδηλάτου, θα προσπαθήσω για το δικό μου challenge.

Ένα διαφορετικό challenge που έχει ως μοναδικό σκοπό την ευαισθητοποιηση κ προώθηση του ποδηλάτου ως μέσου άσκησης κ μετακίνησης στον αστικό ιστό της Αθήνας.

Την Τετάρτη 3 Ιουνίου, γιορτάζεται η παγκόσμια ημέρα του ποδηλάτου. Τη μέρα αυτή θα επιχειρήσω να ποδηλατήσω, ανεβαίνοντας τον Υμηττό, το κοντινότερο βουνό στο κέντρο της Αθήνας, τόσες φορές (για την ακρίβεια δεκατέσσερις) όσες, να συμπληρωθούν 10000 μέτρα υψομετρικής διαφοράς. Υψηλότερα κι από το Everest, καλύπτοντας συνολικά περίπου 300 χιλιόμετρα.

Είναι μια προσπάθεια που απαιτεί αρκετή διανοητική και σωματική αντοχή και αναμένεται, αν ολοκληρωθεί, να διαρκέσει γύρω στις 18 ώρες.
Όμως, μια απόφαση για να αλλάξουμε τη ζωή μας βάζοντας το ποδήλατο στην καθημερινή εξίσωση του τρόπου λειτουργίας μας και μια απόφαση για υιοθέτηση από την πολιτεία του ποδηλάτου ως τρόπου σύγχρονης μετακίνησης, απαιτεί λιγότερη προσπάθεια και θα διαρκέσει για πάντα.

Τάκης Ξουρής - Ποδηλάτης

Μερικές χρήσιμες πληροφορίες, ώστε όσοι φίλοι θέλουν να έρθουν να γνωρίζουν περίπου πως θα κινούμαστε:

- Θα ξεκινήσω στις 5μιση το πρωί από τη βάση του Υμηττού στο Πυροφυλακιο.
- Η προσπάθεια θα γίνει στο συγκεκριμένο segment που ξεκινάει λίγα μέτρα πιο πάνω και καταλήγει στην είσοδο του στρατοπέδου.
- Τα 10000 υψομετρικής διαφοράς θα απαιτήσουν 14 αναβάσεις και καταβάσεις.
- Τα συνολικά χιλιόμετρα θα είναι 300.
- Αν όλα πάνε καλά, έχω στόχο οι αναβάσεις μαζί με τις καταβάσεις να βγαίνουν γύρω στην μια ώρα και 10 λεπτά (οι αναβάσεις γύρω στα 50 λεπτά).
- Η προσπάθεια για να μετρήσει και ως 10Κ Everesting αλλά και ως απλό Everesting απαιτείται να γίνει σε μια μόνο διαδρομή και σε ένα ride, χωρίς ύπνο.
- Μαζί με τις απαραίτητες στάσεις για τροφοδοσία, αλλαγή ρουχισμού θα ήθελα να το ολοκληρώσω σε λιγότερο από 18 ώρες μιας και λόγω του μεγάλου μήκους του segment και της σχετικά μικρής κλίσης, τα 300 χλμ θα μου ήταν δύσκολο να τα ολοκληρώσω πιο γρήγορα.

Σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον μέχρι τώρα. Σας περιμένω στο βουνό!