Πεζοπορία στον Ταΰγετο

Νοέμβριος 20, 2012 - 11:46

Το διήμερο αφιέρωμα του ΣΑΟΟ στον ποιητή Νικηφόρο Βρεττάκο, ολοκληρώθηκε την Κυριακή 18/11/2012 με μια θαυμάσια πορεία στον Ταΰγετο. Είχε προηγηθεί το Σάββατο εκδήλωση στα γραφεία του ΣΑΟΟ, στην Τρίπολη με θέμα «Ταΰγετος και Βρεττάκος, όπου μίλησαν η φιλόλογος Ρίτσα Τυράσκη, η Διδάκτορ Φιλολογίας, Επιμελήτρια Εθνικής Πινακοθήκης Γεωργία Κακούρου – Χρόνη και ο πρόεδρος του ΕΟΣ Σπάρτης.

45 ορειβάτες του ΣΑΟΟ ξεκινήσαμε το πρωί της Κυριακής από την πλατεία Αγ. Βασιλείου με λεωφορείο και έπειτα από μία ώρα, αφού περάσαμε τη Σπάρτη, τα χωριά Ανώγεια και Παλαιοπαναγιά, φτάσαμε στη «πηγή Μαγγανιάρη»,  όπου συναντηθήκαμε με τους συνορειβάτες από τον Ε.Ο.Σ. Σπάρτης, τον Ε.Ο.Σ. Καλαμάτας και τον Ε.Ο.Σ. Κορίνθου. Οι φίλοι μας από τη Σπάρτη, είχαν ήδη ετοιμάσει τσάι του βουνού και παξιμάδι. Αφού μας καλωσόρισε ο πρόεδρος του Ε.Ο.Σ. Σπάρτης, ανηφορίσαμε, συνολικά 150 άτομα, μέσα από δασωμένο καλοσηματοδοτημένο μονοπάτι προς το καταφύγιο του Ταϋγέτου. (Ε.Ο.Σ. Σπάρτης). Ο καιρός ήταν θαυμάσιος και η διαδρομή ανάμεσα στα έλατα ήταν καταπληκτική. Λίγο πριν το καταφύγιο μία μικρή ομάδα κατευθύνθηκε προς αυτό, ενώ οι περισσότεροι πήραν το μονοπάτι προς τα Λακκώματα. Το τοπίο του Ταϋγέτου άγριο επιβλητικό και πολύχρωμο εντυπωσίασε τους ορειβάτες. Πρωτότυπη ήταν η ιδέα του Ε.Ο.Σ. Σπάρτης να τοποθετήσει στις πηγές που βρίσκονταν σε διάφορα σημεία της διαδρομής, χαρακτηριστικά ποιήματα του Νικηφόρου Βρεττάκου, στον οποίο, εξάλλου, ήταν αφιερωμένη η εξόρμηση αυτή. Ο Βρεττάκος έχει υμνήσει το βουνό με ποιήματά του, η δε σχέση του με αυτό ήταν βιωματική, αφού γεννήθηκε και πέθανε στη σκιά του και περπάτησε στα μονοπάτια του.

Στα Λακκώματα έγινε στάση όπου προσφέρθηκαν τσίπουρο και σκαλτσούνια. Κατόπιν πήραμε το κατηφορικό μονοπάτι που μας οδήγησε στην Αναβρυτή. Στο προαύλιο του σχολείου, φάγαμε την παραδοσιακή ορειβατική φασολάδα και ήπιαμε ένα ποτήρι κρασί στη μνήμη του μεγάλου ποιητή.

Προς το τέλος της εκδήλωσης, και πριν αποχωρήσουν οι ορειβάτες, απηύθυναν χαιρετισμούς ο πρόεδρος του Ε.Ο.Σ. Σπάρτης Βασίλης Γεωργιάδης, ο πρόεδρος του Σ.Α.Ο.Ο. (του οποίου ιδέα ήταν η διοργάνωση από τους τέσσερις συλλόγους της εκδήλωσης αυτής) Νικόλαος Δέδες, η Μάγια Φουριώτη Γενική Γραμματέας της Ε.Ο.Ο.Α. από τον Ε.Ο.Σ. Κορίνθου, ο πρόεδρος του Ε.Ο.Σ. Καλαμάτας Κωνσταντίνος Φύκιρης και η Βαρβάρα Βαλσαμάκη η οποία κατέθεσε την προσωπική εμπειρία της για τη δύναμη που πήρε από την ποίηση του Βρεττάκου και βοήθεια που της έδωσε το βουνό.

Ήταν το ελάχιστο που μπορούσαν  να κάνουν οι ορειβατικοί σύλλογοι για να τιμήσουν τη μνήμη ενός μεγάλου Έλληνα.