Dakar: πιο δύσκολο με αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα;

Dakar: πιο δύσκολο με αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα;

Ιανουάριος 09, 2016 - 12:11

Την απάντηση δίνει ο 5 φορές νικητής με μηχανή Cyril Despres, που φέτος αγωνίζεται με αυτοκίνητο.

Αν έχεις κάτσει να σκεφτείς καθόλου τι είναι πιο δύσκολο να οδηγήσεις σε έναRally Dakar, μοτοσυκλέτα ή αυτοκίνητο, ή αν απλά θες να μάθεις ποιες είναι οι διαφορετικές απαιτήσεις ανάμεσα στις δύο αυτές κατηγορίες, τότε βρήκαμε τον άνθρωπο που θα σου λύσει όλες τις απορίες.

Ο Cyril Despres έχει κερδίσει πέντε Rally Dakar με μοτοσυκλέτα, πριν αποφασίσει να αλλάξει κατηγορία το 2015. Αυτή τη χρονιά αγωνίζεται για δεύτερη φορά στο Dakar με αυτοκίνητο, για την Team Peugeot Total. Έτσι τον ρωτήσαμε για τις μεγαλύτερες διαφορές ανάμεσα στο να οδηγείς πάνω σε δύο ή σε τέσσερις τροχούς.

Ο λόγος σε σένα, Cyril…

Οι ταχύτητες είναι διαφορετικές

Για την ακρίβεια, τα κορυφαία αυτοκίνητα μπορούν τώρα πια να κρατήσουν τον ρυθμό που έχουν οι μοτοσυκλέτες, αλλά οι μοτοσυκλέτες και τα αυτοκίνητα είναι πιο γρήγορα σε διαφορετικά εδάφη, οπότε πρέπει να προσαρμόζεσαι. Για παράδειγμα, αν είσαι πάνω στη μοτοσυκλέτα και φτάσεις σε ένα μέρος που δε μπορείς να δεις πόσο βαθιές είναι οι λακούβες ή το άλμα μπροστά σου, πρέπει να σταματήσεις. Οι αναρτήσεις στο αυτοκίνητο είναι τόσο καλές που μπορείς απλά να συνεχίσεις.

Το αυτοκίνητο δεν είναι τόσο απαιτητικό σωματικά

Στη μοτοσυκλέτα περνάς την περισσότερη διαδρομή όρθιος, κι έτσι τα γόνατά σου είναι μέρος της ανάρτησης με τα τραντάγματα από το δρόμο να περνούν στα πόδια και τα χέρια σου καθώς κρατάς το τιμόνι πολύ σφιχτά. Στο αυτοκίνητο δεν υπάρχει τόση μεγάλη σωματική δυσκολία, γιατί κάθεσαι. Παρόλα αυτά, είναι πιο εύκολο να αφυδατωθείς στο αυτοκίνητο γιατί στη μοτοσυκλέτα φυσάει πάντα αέρας και βοηθάει να δροσίζεσαι.

Η αίσθηση που έχεις μέσα στο αυτοκίνητο είναι σχεδόν ίδια με αυτή που έχεις στη μοτοσυκλέτα: μπορείς να γλιστρήσεις, να drift-άρεις και να κάνεις άλματα.

Δεν μπορείς να πέσεις από ένα αυτοκίνητο

Γενικά πιστεύω πως το αυτοκίνητο είναι πιο ασφαλές από τη μοτοσυκλέτα. Έχεις μια μεταλλική κατασκευή γύρω σου και φυσικά δεν μπορείς να πέσεις από ένα αυτοκίνητο. Μπορεί να πέσεις αν κάθεσαι στο καπό, αλλά όχι όταν οδηγείς. Παρόλα αυτά η αίσθηση που έχεις μέσα στο αυτοκίνητο είναι σχεδόν η ίδια που με αυτή που έχεις στη μοτοσυκλέτα: μπορείς να γλιστρήσεις, να drift-άρεις και να κάνεις άλματα. Είναι πραγματικά πολύ ωραίο και τώρα τα αυτοκίνητα είναι το πάθος μου. Το κεφάλαιο μοτοσυκλέτα έχει τελειώσει.

Δε χρειάζεται να κάνεις εσύ την πλοήγηση στο αυτοκίνητο

Στο αυτοκίνητο έχεις συνοδηγό, οπότε δε χρειάζεται να ανησυχείς και για την πλοήγηση. Εμένα όμως μου άρεσε η πλοήγηση πάνω στη μοτοσυκλέτα και νιώθω λίγο περίεργα να μην το κάνω τώρα πια. Όταν καβαλούσα, το έκανα ασυναίσθητα, χωρίς να το σκέφτομαι και πολύ.

Δεν υπάρχουν και πάρα πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις στη μοτοσυκλέτα, αλλά με το αυτοκίνητο είναι άπειρα αυτά που μπορείς να ρυθμίσεις… Το να μάθεις αυτά τα οχήματα είναι ένα μεγάλο μέρος της προσαρμογής όταν πηγαίνεις από τις μοτοσυκλέτες στα αυτοκίνητα.

Υπάρχουν πολύ περισσότερες ρυθμίσεις με τις οποίες μπορείς να "παίξεις" στο αυτοκίνητο

Το αυτοκίνητο είναι πολύ πιο περίπλοκο από τη μοτοσυκλέτα. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν πολλά περισσότερα πράγματα με τα οποία μπορείς να "παίξεις" και πολλές μικρο-ρυθμίσεις που μπορείς να αλλάξεις. Γενικά δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις σε μια μοτοσυκλέτα, αλλά με το αυτοκίνητο είναι άπειρα αυτά που μπορείς να ρυθμίσεις. Μου αρέσει πολύ αυτό, γιατί γενικά έχω μηχανική σκέψη. Το να μάθεις όμως αυτά τα πράγματα είναι ένα πολύ μεγάλο μέρος της προσαρμογής όταν πηγαίνεις από τις μοτοσυκλέτες στα αυτοκίνητα.

Μοιράζεσαι την ευθύνη μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά και τα έπαθλα

Ίσως η μεγαλύτερη διαφορά είναι και η πιο προφανής: ξαφνικά είσαστε δύο μέσα στο αυτοκίνητο κι έτσι οι υποχρεώσεις και τα έπαθλα μοιράζονται. Σε μια μοτοσυκλέτα είσαι αυτόνομος, αλλά με ένα συνοδηγό δίπλα σου έχεις μια εντελώς διαφορετική ανθρώπινη σχέση. Πρέπει να τον εμπιστεύεσαι και να σε εμπιστεύεται. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να το αναπτύξετε από κοινού. Δεν είναι εύκολο, αλλά είναι πραγματικά πολύ σημαντικό.

Από το redbull.gr